Artikelen

Wij schrijven periodiek artikelen met informatie die je misschien nog verder helpt.

Kosten besparen met bedrijfsfilm

Kosten besparen met bedrijfsfilm. Misschien gebruik je social media kanalen die ingezet kunnen worden. Of je neemt regelmatig deel aan een beurs.
Ook kan je misschien niet alles wat je kwijt zou willen, vertellen in een bedrijfsfilm van normale lengte. Terwijl je weet dat een deel van je doelgroep genoeg interesse heeft om een langere film te rechtvaardigen.
Het meest voor de hand liggende plan is dan toch om de film te laten maken die het best aansluit bij het hoofdgebruik van de film. De andere mogelijkheden worden niet gebruikt of niet optimaal ingezet.
Maar er zijn ook andere manieren om hier mee om te gaan.

Lees meer

De stem, een toegevoegde waarde

De stem, een toegevoegde waarde.
Vrijwel elke opdrachtfilm wordt opgeluisterd door een voice-over. In het slechtste geval een geforceerde noodzaak want de beelden zijn te ingewikkeld om zonder uitleg te begrijpen of de montage loopt niet en de voice-over moet het verhaal duidelijk maken. Vaak wordt er nog tijdens de opname aan de tekst gesleuteld. Dit zijn voorbeelden waar de voice-over niet op de juiste manier wordt ingezet.

Lees meer