Een aantal veel gestelde vragen

Bedrijfsfilm

Waarom een bedrijfsfilm?

Bedrijfsfilms zijn het beste communicatiemiddel om jouw bedrijf snel en doelgericht aan het grote publiek te presenteren. Professionele bedrijfsfilms wekken vertrouwen.

Denk aan bedrijfsfilms op internet, video in de showroom of op een beurs. Je wint vertrouwen, wanneer de productie professioneel is gefilmd, strak is gemonteerd en perfect is afgewerkt.

Wat doet een bedrijfsfilm?

Met een bedrijfsvideo of bedrijfsfilm kan je in een korte tijd iets duidelijk maken en laten zien. Het bewegende beeld heeft een grotere impact dan een geschreven tekst. Video stimuleert bezoekers op een website en prikkelt ze om bijvoorbeeld een aankoop te doen, om een winkel te bezoeken of om contact op te nemen.

Daarnaast draagt de promotievideo bij aan de vindbaarheid van je website en zorgt het ervoor dat bezoekers langer op je website aanwezig zijn. Een goede bedrijfsvideo is dus een sterk communicatiemiddel en wordt steeds meer ingezet als marketingtool.

Wat is een juiste video of film strategie?

De juiste video of film strategie bepalen kan erg lastig zijn. Welke film past het beste bij onze organisatie en de bedrijfsfilosofie? En waar wil ik deze vertonen? Wie is onze doelgroep eigenlijk? Hoe bereiken we deze doelgroep en welk budget heb ik hiervoor nodig?

Cinemeta Creative adreseert deze en meer punten direct in het begin van het proces. Op die manier maken we jouw bedrijfsfilm voor jouw doelgroep.

Wat is het verschil tussen de verschillende bedrijfsfilms?

Wij onderscheiden een aantal verschillende bedrijfsfilms:

  • Promotie Film voor op beurzen
  • Promotie film voor de homepage van de website
  • ‘Over ons’ film voor op de website
  • Campagnefilm
  • Eventregistratie film
  • Jaarvideo
  • Kernwaarden film
  • Product(animatie) film
  • Referentiefilm (wat zeggen klanten)
  • Online (training)programma’s
  • “How to” video’s (instructie video’s)

Het verschil tussen de films heeft te maken met het doel en de locatie waar de film getoont wordt. Hieronder 2 voorbeelden.

Productfilms bijvoorbeeld worden vaak gebruikt om producten te promoten of om de producten te demonstreren. Deze films worden vaak vertoond op de website bij het product op de productpagina. Om het bereik te vergroten is het ook verstandig de video op YouTube en Vimeo te plaatsen. Zo dragen de video’s actief bij aan de vindbaarheid van je website en je product.

Om het gebruik van een geavanceerd product uit te leggen wordt er vaak gebruik gemaakt van een instructievideo of “How to” video’s. Een instructievideo is erg populair omdat gebruikers van het product vaak geen lange teksten aan instructies wil lezen en binnen een paar minuten het gebruik van het product kennen. Daarnaast kunnen instructievideo’s gebruikt worden om intern of extern personeel te scholen. Men kijkt liever een korte video over een specifiek onderwerp dan dat men lange gebruiksaanwijzingen moet doorspitten.

Wat voor middelen zijn er om mijn boodschap over te brengen?

Bij een bedrijfsfilm denk je vaak aan camera’s op locatie. Dat is natuurlijk een mogelijkheid. Maar er zijn meer mogelijkheden. Wij maken gebruik van een groot pallet van verschillende mogelijkheden. Hieroonder een kleine opsoming:

  • Stock beelden
  • Camera
  • Drone
  • Interview
  • Animatie 2D
  • Animatie 3D

En natuurlijk de combinatie van deze en meer mogelijkheden.

CineMeta

Waarom Cinemeta?

CineMeta is een full service bedrijf voor de productie van bedrijfsfilms. We staan bekend om onze flexibiliteit, accuratesse, snelheid creativiteit en kwaliteit. Wij gaan uit van jou als klant.

Naast bedrijfsfilms is CineMeta bekend van de audio – en beeldnabewerking. Van montage tot oplevering zijn wij ingericht voor: speelfilms, tv-series, documentaires, art-films, animatiefilms, commercials, trailers, promo’s, leaders en videoclips.

CineMeta heeft een zeer goede reputatie op het gebied van haar akoestiek en afluistering in het grote theater en de studio’s. Vele makers van nationale en internationale speelfilms zijn in de afgelopen decennia over de vloer geweest om gebruik te maken van de unieke faciliteiten die de verschillende studio’s van CineMeta met zich mee brengen.

Kan ik makkelijk bij CineMeta komen?

CineMeta is gelegen in Amsterdam Zuidoost en uitstekend te bereiken per auto en openbaar vervoer. Er is voldoende gratis parkeergelegenheid.
De dichtsbijzijnde buslijnen zijn: 120, 126, 153, 155, 328, 375, 376, 377, 378, 379

Trein en metro
Vanaf Amsterdam CS, station Amsterdam Amstel, station Bijlmer Arena of station Duivendrecht neemt u de metro, richting ‘Gein’. Stap uit bij halte ‘Bullewijk’. Volg bord ‘uitgang Horstenberg’ en ga met de trap naar beneden. Onderaan linksaf. Schuin rechts voor u ziet u dan gelijk een bruggetje. Ga hier overheen en loop alsmaar rechtdoor (u bent nu op de Hogehilweg). Loop tot aan de drukke weg (Hondsrugweg). Deze steekt u over. U bent nu op de Hettenheuvelweg.
Na ± 50 m. vindt u CineMeta aan uw linkerhand.

Wat zijn de faciliteiten voor lunch?

CineMeta beschikt over een ruime kantine waar door alle klanten en medewerkers, tegen een geringe vergoeding, kan worden geluncht.

Kunnen we ook in de studio aanwezig zijn?

Het is meestal mogelijk aanwezig te zijn in de studio. Het (na)bewerken van audio en video is een tijdrovend proces en kan dus ook voor bedrijffilms relatief veel tijd kosten.

Hoe zit het met voice over?

CineMeta beschikt over een uitgebreide database met voice-overs en stemacteurs, jong en oud. De meeste Nederlandstalig maar ook voor de diverse Europese talen zoals Vlaams, Duits, Spaans, Frans en Italiaans hebben wij diverse mannen- en vrouwenstemmen in het bestand. Natuurlijk kan je bij ons ook terecht voor voice-overs in talen die niet heel vaak voorkomen. Dan gaan we helpen met zoeken om de juiste stem te vinden.

Heb je een vraag die hier niet tussen staat, stuur ons een bericht!

Je kunt ook bellen met ons op telefoonnummer:

+31 (0)20 3300330

022032